5 клас
№ з/п
|
Дата
|
Примітка
|
Зміст
навчального матеріалу
|
ВСТУП (2
год)
|
|||
1
|
ТЛ
світова
література
|
Світова література – духовна скарбниця людства.
Роль книги в сучасному житті.
|
|
2
|
ТЛ фольклор,
прислів’я, приказки, загадки, пісні.
|
Фольклор, його характерні
ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів'я, приказки, загадки,
пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів.
Література і фольклор.
|
|
КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ (16
год)
|
|||
3
|
ТЛ антитеза,
алегорія, автор, оригінал, переклад.
|
Жанрова специфіка фольклорної і
літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові
та ін.), їх характерні ознаки.
|
|
4
|
Індійська народна казка
«Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей.
Філософський зміст казки.
|
||
5
|
Японська народна казка «Іссумбосі, або
Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості,
ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний
колорит японських казок.
|
||
6
|
Китайська народна казка
«Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.
Значення фантастичних елементів.
|
||
7
|
Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець»
(третя подорож).
Утвердження жаги відкриття світу, мужності й
людяності в казці.
|
||
8
|
Втілення в образі
Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.
|
||
9
|
Позакласне
читання. Арабська казка «Про
Аладдіна і чарівну лампу».
|
||
10
|
Брати Я. і В.
Грімм.
«Пані Метелиця». Значення діяльності
братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках.
|
||
11
|
Розвиток
мовлення
(письмово).
Складання простого плану казки «Пані Метелиця»
|
||
12
|
Характеристика
образів персонажів. Антитези у казці «Пані Метелиця»
|
||
13
|
Контрольна
робота
. Казки народів світу. Тест.
|
||
14
|
Олександр
Сергійович Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила».
|
||
15
|
«Казка про мертву царівну і сімох
богатирів». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості
О.Пушкіна.
|
||
16
|
«Казка про мертву царівну і сімох богатирів».
Система образів. Автор.
|
||
17
|
Розвиток мовлення (усно).
Складання характеристики літературного героя.
|
||
18
|
06.11
|
Ганс
Крістіан Андерсен. «Соловей».
Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці
«Соловей».
|
|
19
|
Соловей як утілення сили
природи й мистецтва; зміни в образі імператора.
|
||
20
|
Оскар
Уайльд.
«Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт.
|
||
21
|
Еволюція образу головного героя. Символічний зміст
назви твору.
|
||
22
|
Контрольна
робота
. Літературна казка.
Тест.
|
||
ПРИРОДА
І ЛЮДИНА
(10 год)
|
|||
23
|
ТЛ поняття про
вірш, пейзаж, тема, ідея, метафора.
|
Джон Кітс. «Про
коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія
землі не вмре ніколи...»).
|
|
24
|
Иоганн
Вольфганг Гете. «Нічна пісня подорожнього».
|
||
25
|
Зображення взаємозв'язку різних
сфер природи й людини в поетичному творі. Виразне читання напам'ять.
|
||
26
|
Генріх
Гейне.
«Задзвени із глибини...». Втілення краси весняної природи у вірші.
|
||
27
|
Зв'язок із фольклором. Виразне читання напам'ять.
|
||
28
|
Ернест
Сетон-Томпсон «Снап».
|
||
29
|
Утвердження любові до всього живого в оповіданні
«Снап». Авторські спостереження за світом природи.
|
||
30
|
Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях
оповідання «Снап».
|
||
31
|
Контрольна
робота
.Природа і людина. Тест
|
||
32
|
Позакласне
читання. Редьярд Кіплінг. «Мауглі».
|
6 клас
Тема
|
Дата проведення
|
Примітки
|
|
Вступ. Міфи народів світу
|
|||
1
|
Вступ. Література як вид мистецтва.
Художній образ.
|
ТЛ. Художній образ,
початкові поняття про традиційний
образ, вічний образ.
|
|
2
|
Поняття про міф.
Основні тематичні групи міфів (про
створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.).Відображення єдності
людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи,
сюжети, мотиви різних народів.
|
ТЛ. Міф, мотив.
|
|
3.
|
Індійські
міфи . Творення. Про створення ночі.Про
потоп. Про золоті часи
|
ТЛ.
Поглиблення поняття про образ (міфологічний
образ). 2-3 міфи
|
|
4
|
Єгипетські
міфи. Ра та Апоп. Міф про те , як Тефнут
покинула Єгипет
|
1-2 міфи
|
|
5
|
Міфи
давньої Греції . Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва
заради людей
|
||
6
|
Міфи
про Геракла. Уславлення розуму й сили людини в
циклі міфів про Геракла
|
1-2 міфи
|
|
7
|
Уявлення давніх греків про природу. «Нарцис», «Деметра і Персефона»
|
||
8
|
ПЧ 1. Неперевершені
таланти давніх греків. «Пігмаліон», «Орфей та Еврідіка», «Дедеал та Ікар»
|
||
9
|
Розвиток мовлення. (у) Усний твір «Мій
улюблений міфологічний герой»
|
||
Мудрість байки
|
|||
10
|
Байка
як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови,
повчальний зміст.
|
ТЛ. Байка.
|
|
11
|
Езоп
(VI ст. до н. є). Байки Езопа «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня»,«Мурашки й
Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських
якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.)
в алегоричних образах. Мораль байок Езопа
|
(2-3 за вибором учителя)
ТЛ. Езопова мова.
Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).
|
|
12
|
Іван
Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет», «Бабка й Муравель». Яскравість алегоричних
образів. Моральні проблеми в байках І.
А. Крилова
|
(1-2
за вибором учителя)
|
|
13
|
Контрольна робота. Міфи
народів світу. Мудрість байки. Тест
|
||
Пригоди і фантастика
|
|||
14
|
Ж. Верн. «
П’ятнадцятилітній капітан». Тема духовного
випробування людини в романі Ж. Верна.
|
ТЛ. Поглиблення
поняття про роман.
|
|
15
|
Образ Діка
Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність
|
||
16
|
Дік Сенд і
його друзі
|
||
17
|
Дік Сенд і
Негору. Проблема рабства в романі
|
||
18
|
Розвиток
мовлення.(п) Складання
плану характеристики образу Діка Сенда
|
||
19
|
Описи
природи в романі « П’ятнадцятилітній капітан».
|
||
20
|
Контрольна робота.
Пригоди і фантастика. Ж. Верн « П’ятнадцятилітній капітан». Тест
|
||
21
|
ПЧ. Даніель
Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Життя людини
у гармонії з природою
|
||
22
|
Чарльз
Діккенс (1812-1870). Короткі відомості про Ч.
Діккенса. Подорож Скруджа у часі і просторі
|
ТЛ. Поняття про повість
|
|
23
|
«Різдвяна пісня у прозі». Сюжет та
композиція твору
|
ТЛ. Композиція
|
|
24
|
Динаміка образу Скруджа. Причини його
духовного переродження
|
||
25
|
Значення образу Різдва у творі.
Елементи фольклору (казки, пісні)
|
||
26
|
Контрольна робота .
Письмовий твір-роздум у публіцистичному стилі «Що в житті людини найцінніше?»
(за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»)
|
||
27.
|
Микола
Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед
Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.
|
||
28
|
Тема кохання у повісті М. Гоголя. Образи
Оксани і Вакули.
|
||
29
|
Роль фантастики та
фольклорні елементи в повісті
|
||
30
|
Контольна робота. Пригоди
і фантастика.
Ж. Верн, Ч.Діккенс, М.Гоголь. Тест
|
7 клас
№ п/п
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітка
|
1
|
ВСТУП.
Оригінал
і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і
переспів
|
ТЛ. Оригінал, переклад, переспів
|
|
2
|
БИЛИНИ І
БАЛАДИ
Билина як жанр давньоруської літератури.
Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин
(Київський, Новгородський)
|
ТЛ. Билина, гіпербола
|
|
3.
|
«Ілля
Муромець і Соловей-Розбійник», Реальність (історія, побут, звичаї) і художня
вигадка в билинах. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і
Соловей-Розбійник»
|
||
4.
|
Балада
як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балад.
«Король
Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ
|
ТЛ. Балада, символ
|
|
5
|
«Як Робін Гуд став розбійником», «Поєдинок
Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» . Ідеї свободи і служіння народові. Образ
народного захисника Робіна Гуда
|
(1
за вибором учителя)
|
|
6
|
Йоганн
Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя
балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність
|
Напам`ять
|
|
7
|
Адам
Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму
в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі
|
||
8
|
Позакласне читання. Адам Міцкевич «Альпухара» .
Мужність і нескореність перед ворогом як провідна думка балади
|
||
9
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада
про вересовий напій». Основний конфлікт балади (батько і син – король,
свобода - рабство). Утвердження духовної сили піктів, їх героїзму в захисті
національних цінностей. Символіка твору
|
||
10
|
Розвиток мовлення (п). Складання цитатного плану
балади за вибором
|
||
11
|
Контрольна
робота. БИЛИНИ І БАЛАДИ. Тест
|
||
12
|
ІСТОРІЧНЕ
МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ
Вальтер
Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману.
Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
|
ТЛ. Роман, види і функції пейзажу
|
|
13
|
Вальтер
Скотт «Айвенго». Утілення в образі
Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу
|
||
14.
|
Розвиток мовлення (у). Порівняльна характеристика жіночих образів
роману. Ровена та Ребека - дві різні долі
|
||
15
|
Вальтер
Скотт «Айвенго». Зіткнення добра,
краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де
Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.
|
||
16
|
Вальтер Скотт «Айвенго» .Історичний колорит
твору і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.
|
||
17
|
Контрольна робота. Письмовий
твір-роздум у публіцистичному стилі «Мій улюблений герой роману «Айвенго».
|
||
18
|
Друга
світова війна у європейській поезії К.І. Галчинський «Лист з полону», «Пісня
про солдатів Вестерплятте. А. Марґул-Шпербер
«Про назву концтабору Бухенвальд». Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи
|
ТЛ. Художній час і художній простір
Напам`ять (за вибором
учнів)
|
|
19.
|
Б.Окуджава
«До побачення, хлопчики…»
|
||
20.
|
Василь
Володимирович Биков (1924 – 2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.
Образи Івана Терешка і Джулії
|
||
21
|
В.
Биков. «Альпійська балада».Протиставлення сили дружби і кохання світу
насильства. Гуманістичний світ повісті.
|
||
22
|
Символічність
назви повісті «Альпійська балада».
Риси жанру балади в ній
|
||
23
|
Позакласне
читання. Ю. Друніна «Зінка»,
І.
Вайсґлас «Круки»
|
||
24
|
Контрольна робота . ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ».
Тест
|
||
25
|
ДУХОВНЕ
ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
Джеймс
Олдрідж «Останній дюйм». Проблема
взаємин між батьками й дітьми. Образи Бена і Деві, художні засоби їх
створення
|
ТЛ. Поглиблення понять про оповідання
|
|
26
|
Джеймс
Олдрідж «Останній дюйм». Віра у
внутрішні можливості людини, подолання
нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних
цінностей. Символічність назви оповідання.
|
||
27
|
Редьярд
Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення
Сходу й Заходу
|
ТЛ.Поглиблення понять про баладу, вірш
|
|
28.
|
Редьярд
Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Антитези у творі. Ідеї миру
і дружби. Динаміка образів головних
героїв (Камаль, полковничий син).
|
||
29.
|
Проблема
духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга
«Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна
ідея
|
||
30
|
Контрольна робота. «ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ» . Тест
|
8 клас
№ п/п
|
Дата
|
Зміст
програмового матеріалу
|
Примітка
|
|
І. Вступ
|
||||
1
|
|
Художня література як мистецтво слова, її місце
серед інших видів мистецтва. В.Вордсворт «До прекрасного». Уславлення в
сонеті величезної сили «святого мистецтва»
|
|
|
2
|
|
Місце національних
літератур у всесвітньому літературному процесі, їх взаємодія та взаємовпливи.
Веди – священна книга індійського народу.
|
|
|
3
|
|
Біблія – одна
з найдревніших і найпопулярніших книг людства.
|
|
|
4
|
|
Розвиток мовлення. Біблійні афоризми.
|
|
|
5
|
|
Коран як пам`ятка класичної арабської літератури.
|
|
|
ІІ.
Людина та її світ у давніх літературах
|
||||
6
|
|
Антична (давньогрецька і давньоримська) література –
вихідна основа європейських літератур. Оспівування людини та її світу як одна
з провідних тем античної літератури.
|
|
|
7
|
|
Найвідоміші цикли давньогрецьких міфів – троянський,
фіванський, про аргонавтів.
|
|
|
8
|
|
Гомер – легендарний
основоположник європейської літератури. Поема «Іліада».
|
|
|
9
|
|
Розвиток
мовлення. Усна порівняльна
характеристика образів Ахілла і Гектора як уособлення ідеалу людини, героя,
воїна.
|
|
|
10
|
|
Гомер. «Іліада». «Пріам у Ахілла» . Гуманістичний пафос
поеми.
|
|
|
11
|
|
Пригодницький, казковий і
побутовий елементи «Одісеї».
|
|
|
12
|
|
Гомер. «Одіссея». «Одіссей у Кірки». Образ Одіссея-
воїна, ватажка, батька, сина, чоловіка, мандрівника, патріота.
|
|
|
13
|
|
Контрольна робота. Людина
та її світ у давніх літературах. Давні пам’ятки літератури. Гомер. Тест .
|
|
|
14
|
|
Давньогрецька лірика як синтез поезії та музики.
Види давньогрецької лірики. Тіртей. «Добре вмирати тому…». Архілох. «Серце, серце…», «Хліб мій
на списі замішаний»
|
|
|
15
|
|
Сапфо. «До богів подібний…», «Жереб мені випав
такий…». Поетизація кохання, краси в поезіях Сапфо.
Оспівування життєвих насолод у творах Анакреонта. «Принеси води…», «Золотоволосий
Ерот».
|
1-2 поезії напам`ять
|
|
16
|
|
Театр у
давній Греції. Виникнення трагедії та комедії. Есхіл. «Прометей закутий».
Розповідь Прометея про його благодіяння людству.
|
|
|
17
|
|
Софокл. «Антігона».
Оспівування людини та її внутрішнього світу в давньогрецькій трагедії.
|
|
|
18
|
|
Позакласне читання.
Образ ідеальної людини в трагедії Софокла «Едіп-цар».
|
|
|
19
|
|
Розвиток
мовлення. Контрольний твір-роздум у публіцистичному стилі
«Дивних багато на світі див, найдивніше із них – людина» (за давньогрецькою
літературою).
|
|
|
20
|
|
Публій Вергілій Марон.
«Енеїда». Поема «Енеїда» як літературна обробка римської легенди про троянця
Енея – засновника Риму. Заспів. Творче наслідування поем Гомера.
|
|
|
21
|
|
Поетизація римської доблесті, патріотичного служіння
державі, величі Риму в поемі Вергілія «Енеїда»
|
|
|
22
|
|
Квінт Горацій Флакк. Оди «До Мельпомени», «До Манлія
Торквата».
Мотив увічнення пам`яті про поета у його творчому доробкові, який буде
потрібен майбутнім поколінням.
|
|
|
23
|
|
Публій Овідій Назон.
«Метаморфози». Міфологічна основа розділу «Чотири покоління людей». Елегія
«Зима на чужині», втілення в ній душевних переживань поета.
|
|
|
24
|
|
Контрольна робота . Людина та її світ у давніх літературах.
Література Давньої Греції. Тест.
|
|
|
ІІІ.
Жанрово - тематичне розмаїття середньовічної літератури
|
||||
25
|
|
Середньовіччя як історична і
культурна доба, її хронологічні межі. Творчість Лі Бо – вершина китайської
лірики. Свіжість і несподіваність поетичних асоціацій у вірші «Входжу в
річку». Елегійні мотиви поезії «Печаль на яшмовому ганку».
|
|
|
26
|
|
Творчість Ду Фу,
проблематика поезії китайського
лірика. Засудження війни у вірші «При місяці згадую брата». Поетизація мирної
праці в поезії «Пісня про хліб і шовк». Мотив ностальгії у вірші
«Повертаються дикі гуси».
|
|
|
27
|
|
Характерні риси та особливості віршування персько –
таджицької середньовічної лірики. Видатний персько – таджицький поет Рудакі.
|
|
|
28
|
|
Корифеї персько - таджицької середньовічної
лірики: Омар Хаям, Гафіз. Алегорична багатозначність образів їхніх творів.
Особливості віршування.
|
Напам`ять
рубаї
|
|
29
|
|
Позакласне читання. Фантастична історія реального життя студента Анзельма
(Гофман. «Золотий горнець»).
|
|
|
30
|
|
Творчість провансальських трубадурів, її
жанрово-тематичне розмаїття. Твори Джауфре Рюделя та Бертрана де Борна.
|
|
|
31
|
|
Із лірики вагантів. Своєрідність поезії
вагантів, її провідні теми.
|
|
|
32
|
|
Контрольна робота . Жанрово - тематичне розмаїття середньовічної літератури. Тест.
|
|
что за хуита?
ВідповістиВидалити