Література — це храм, куди можна ввійти лише з чистою совістю й шляхетними намірами. Фрідріх Шиллер

Література — це храм, куди можна ввійти лише з чистою совістю й шляхетними намірами. Фрідріх Шиллер

Мій кабінет


Моя творча лабораторія





















Положення   про навчальний кабінет світової літератури 
1. Загальні положення
Положення про навчальний кабінет світової літератури  (далі - кабінет) роз­роблено відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» та інших зако­нодавчих актів України.
Дія цього Положення поши­рюється на навчальні кабінети, що існують і створюються у за­гальноосвітніх навчальних закла­дах.
Це Положення визначає за­гальні та спеціальні вимоги до матеріально-технічного осна­щення кабінету згідно із санітар­но-гігієнічними правилами та нормами і є обов'язковим для їх організації в загальноосвітніх навчальних закладах (далі - за­клади) незалежно від типу та форми власності.
Кабінетом вважається класна кімната закладу зі створеним на­вчальним середовищем, оснаще­ним сучасними засобами навчан­ня та шкільним обладнанням.

2.     Мета, завдання та основні форми організації навчального  кабінету світової літератури
2.1. Основна мета створення кабінету полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвер­дженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року за № 24 (24-2004-п)та Наказу МОНУ від 20 липня 2004 року № 601.
2.2.   Завданням функціонування навчального кабінету є ство­рення передумов для:
·     організації індивідуально­го та диференційованого на­вчання;
·   реалізації практично-дійо­вої і творчої складових змісту навчання;
·    забезпечення в старшій школі профільного і поглибле­ного навчання;
·    організації роботи гуртків та факультативів;
·        проведення   засідань шкільних методичних об'єднань;
·     індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищен­ня його науково-методичного рівня.
2.3. Перед початком навчаль­ного року проводиться огляд ка­бінетів з метою визначення ста­ну готовності їх до проведення занять.
2.4. Державні санітарні пра­вила і норми облаштування, утримання загальноосвітніх на­вчальних закладів та організації навчально-виховного процесу мають відповідати вимогам, за­твердженим постановою Голов­ного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63 (У0063588-01) та ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів».

3. Матеріально-технічне забез­печення навчального кабінету світової літератури
3.1. Комплектація кабінету обладнанням   здійснюється відповідно до типових переліків навчально-наочних посібників, технічних засобів навчання та
обладнання загального призна­чення для загальноосвітніх на­вчальних закладів.
         3.2. Шкільні меблі та їх роз­міщення у кабінеті мають відповідати санітарно-
гігієніч­ним правилам та нормам (п.8.2ДСанПіН 5.5.2.008-01 (уОО63588-01) і бути трьох розмірів за 4, 5, 6  ростовими групами.
Парти (столи учнівські) повинні 6ути тільки стандартні, при цьому стіл і стілець мають бути однієї групи (п.8.2. ДСанПіН 5.5.Ір8-01 (у0063588-01).
3.3. У кабінеті обов’язково розміщується класна (аудиторна) дошка різних видів: на одну, три або п'ять ро­бочих площ у розгорнутому або складеному вигляді.
Середній щит класної (аудиторної) дошки на три або п'ять робочих площ може бути вико­ристаний для демонстрації ек­ранно-звукових засобів навчан­ня на навісному екрані.
Одна з робочих площ може мати магнітну основу з кріплен­нями для демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій тощо).
Робочі площі на звороті дош­ки можуть бути покриті білим кольором для нанесення написів за допомогою спеціальних фло­мастерів.
3.4. Місця зберігання засобів навчання нумеруються і познача­ються назвами на етикетках, що заносяться до інвентарної книги.
3.5. Усі матеріальні цінності кабінету обліковуються в інвен­тарній книзі встановленого зраз­ка, яка повинна бути прошнуро­вана, пронумерована та скріпле­на печаткою
3.6. Облік та списання мо­рально та фізично застарілого обладнання, навчально-наочних посібників проводиться відповід­но до інструкцій, затверджених Міністерством фінансів України.
3.7. Кабінет повинен відповідати Вимогам пожежної безпе­ки для всіх навчальних при­міщень визначаються НАПБ В.01.050-98/920
3.8. У кабінеті потрібно дотримуватись  Правил по­жежної безпеки для закладів, установ і організацій системи ос­віти України, затверджених спільним наказом Міносвіти Ук­раїни і Головного управління Дер­жавної пожежної охорони МВС України від 30.09.98 № 348/70 (г0800-98), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.12.98 за № 800/3240 (зі зміна­ми і доповненнями).

4. Навчально-методичне забез­печення навчального кабінету світової літератури
4.1.   Навчально-методичне за­безпечення кабінету складаєть­ся з навчальних програм, підруч­ників, навчальних та методичних. посібників, передбачених типовими переліками навчально-наочних посібників та обладнання загального призна­чення, зразків навчально-наоч­них посібників, навчального об­ладнання у кількості відповідно до вимог зазначених переліків.
4.2.   Розподіл та збереження засобів навчання і навчального обладнання здійснюються згідно з вимогами навчальних програм за розділами, темами і класами відповідно до класифікаційних груп у кабінеті (класній кімнаті).
 У кабінеті (класній кімнаті) створюється тематична картотека дидактичних та навчально-мето­дичних матеріалів, навчально-на­очних посібників, навчального обладнання, розподілених за те­мами та розділами навчальних програм. Картки розміщуються в алфавітному порядку.

5. Оформлення навчального кабінету
5.1.    На вхідних дверях кабі­нету повинен бути відповідний надпис на табличці з назвою ка­бінету: «Кабінет світової літератури»,
Крім того, на вхідних дверях класної кімнати може бути циф­рове позначення та літера класу, за якою закріплений даний клас загальноосвітньої школи, наприклад «10 клас».
5.2. Для оформлення кабі­нету передбачено створення навчально-методичних експо­зицій змінного та постійного характеру.
5.3. До постійних експозицій відповідно до спеціалізації кабі­нету належать:
·    держаина символіка;
·    інструкція з безпеки праці та пожежної безпеки, правила роботи в кабінеті;
·    портрети видатних учених, письменників, композиторів;
·     карта світу, політико-адміністративна карта Ук­раїни, тощо.   
5.4. У секційних шафах кабі­нетів демонструються прилади, колекції, фотовиставки тощо.
5.5. До експозицій змінного характеру належать:
виставка кращих робіт учнів;
·   матеріали до теми наступних уроків, орієнтовні завдання тематичного оцінювання, дер­жавної атестації;
·      додаткова  інформація відповідно до навчальної програ­ми, зокрема про життєвий і твор­чий шлях письменників,
·   матеріали краєзнавчого ха­рактеру;
·      результати експеримен­тальної та дослідницької роботи учнів;
·   результати учнівських олім­піад, конкурсів, турнірів тощо.
Матеріали експозицій онов­люються при переході до вивчен­ня нової теми.
5.6.     Навчальний кабінет Світової літератури  за­гальноосвітнього навчального закладу повинні бути забезпечені настінними термометрами.

6. Керівництво навчальним ка­бінетом
6.1. Роботою кабінету керує завідувач, якого призначає ди­ректор з числа вчителів світової літератури
6.2. Завідувач кабінету несе  відповідальність за упорядкування, зберігання й використання навчально-наочних посібників, обладнання та інших матеріаль­них цінностей.
6.3. До обов'язків завідувача  кабінету належать:
ü складання перспективного плану оснащення кабінету;
ü забезпечення умов для про­ ведення уроків;
ü сприяння оновленню та удосконаленню матеріальної бази кабінету;
ü систематизація та каталогі­зація матеріальних об'єктів;
ü забезпечення дотримання в кабінеті правил електричної та пожежної безпеки, чистоти, по­рядку тощо;       
ü  систематичне ведення інвентарної книги із занесенням до неї відповідних змін про нові надходження, витрати та списан­ня матеріальних цінностей.
6.4. Розмір посадового окла­ду (ставки заробітної плати) за­відувача кабінету загальноосвітніх навчальних за­кладів встановлюється згідно з наказом  МОН України від 29.03.2001 № 161 (гО.303-01) за­реєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.04.2001 за № 303/5494.
6.5. Перспективний план ос­нащення кабінету засобами на­вчання та шкільним обладнан­ням складає завідувач кабінету за погодженням з директором за­кладу, у разі необхідності (заку­півля і  встановлення  нового складного обладнання) – з місцевим органом управління освітою, органами державної са­нітарно-епідеміологічної служби та пожежної охорони.
У відповідності до Положен­ня про піклувальну раду загаль­ноосвітнього навчального закла­ду, затвердженого наказом МОН України від 05.02.2001 № 45 (г0146-01) і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.02.2001 за
№ 146/5337 і в межах, що належать до компетенції піклувальної ради, робота і ма­теріально-технічне оснащення навчальних кабінетів контролю­ються і спрямовуються піклувальною радою загальноосвіт­нього навчального закладу.
6.6. За згодою директора (за­ступника директора) закладу приміщення кабінету може використовуватись для проведен­ня уроків з інших предметів, ви­ховних заходів, батьківських зборів.


Немає коментарів:

Дописати коментар